عمل لیفت شقیقه و مزایای آن

به هرحال ریزش مو از عوارض این روش درمانی نیست. اصلیترین مزیت انجام لیفت شقیقه این است که این جراحی عوارض بسیار کمی داشته و جای زخم ناشی از آن در مدت زمان کوتاه از بین میرود یا زیر خط رویش موها پنهان میشود. دلیل ایجاد برشها در این نواحی این است که به خوبی بهبود یافته و اِسکارهای ناشی از عمل به خوبی در آنها پنهان میشوند. این تکنیک در درجهی اول برای بهبود افتادگی پوست و ماهیچههای صورت در مراحل پیشرفتهی پیری انجام میشود. نتیجهی لیفت شقیقه با نخ فوقالعاده طبیعی است و جوانسازی کلی پوست صورت را بهبود میبخشد. لیفت با نخ سلوئیت به طور متوسط حدود ۴۵ دقیق زمان میبرد و میتواند تحت بیحسی موضعی انجام شود. این عمل توسط پزشک انجام میشود، نسبتاً بدون درد است و روی هم رفته، حدود دو ساعت طول میکشد. اما توجه کنید که یخ را مستقیما بر روی محل لیفت قرار ندهید. بنابراین افرادی که از وجود این نوع چروکها در چهره خود ناراضی هستند، میتوانند با لیفت شقیقه آنها را از بین ببرند. لیفت شقیقه یکی از جراحی هایی است که معمولا با جراحی های دیگر از قبیل بلفاروپلاستی (جراحی پلک) انجام می شود.

این نخها در لیفت شقیقه خصوصا پوست های حساس بسیار پرکاربرد میباشند. کسانی که به صورت ارثی در پوست شقیقه و گوشههای ابروی خود افتادگی دارند. جراحی زیبایی لیفت شقیقه انواع مختلفی دارد: لیفت پوست شقیقه برای افرادی که افتادگی پوست کمتری دارند، لیفت پوست و بافت زیرین (SMAS) که هم پوست و هم قسمتی از بافت زیرین پوست را مورد هدف قرار میدهد و لیفت ساب پریوستئال (MACS) که بافتهای عمیقتر را مورد هدف قرار میدهد. لیفت شقیقه با نخ با استفاده از نخهای جراحی انجام میشود که در یک الگوی مشخص قرار میگیرند تا پوست شل و افتادهی اطراف شقیقهها، چشمها و ناحیهی گونه سفت شود. با افزایش سن پوست، بافت و عضلات اطراف چشم، گونهها، خط فک و گردن ضعیف میشوند و همچنین خاصیت ارتجاعی خود را هم لیفت ابرو یا شقیقه از دست میدهند. چنین تأثیری را میتوان در مراجعینی مشاهده کرد که مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست دادهاند و پوست اضافه در گونه و خط فک آنها به وجود آمده است. عمل لیفت شقیقه یکی از کمتهاجمیترین جراحیهای پلاستیک میباشد که دورهی درمان بسیار کوتاهی هم دارد. به ندرت پس از انجام لیفت با نخ نیاز به مسکنهای قوی وجود دارد و همین هم باعث میشود بیماران بتوانند به روال عادی زندگی خود بازگردند.

به چه کسانی لیفت شقیقه با نخ توصیه نمیشود؟ بنابراین توصیه می شود که در این نوع جراحی ها به دنبال درمان در یک کلینیک تخصصی و حرفه ای و دست یابی به نتیجه ای با بهترین کیفیت بود. لیفت چشم به کسانی توصیه میشود که به دلیل روند طبیعی پیری، دچار افتادگی ابروها یا پلکهای به اصطلاح “کلاه دار” شدهاند و از این بابت ناراحت هستند، ولی از بقیه قسمتهای پیشانی خود راضی هستند. نخهای لیفتینگ مونو در واقع نوعی از نخهای pdo میباشند که برای از بین بردن چین و چروک دور چشم، گوشه لب، چشم و خطوط پیشانی به کار برده میشوند. توجه داشته باشید که حداقل تا یک هفته نباید موقع تمیز کردن صورت یا استفاده از مرطوبکننده محل قرار گرفتن نخها را به شدت مالش دهید. افراد پس از مراجعه به کلینیک درمانی این امکان را دارند که از سوابق تحصیلی و تخصص پزشک مطلع شوند. لیفت شقیقه با نخ یکی از روشهای بدون جراحی است، با استفاده از نخهای PDO انجام میشود. البته اگر نمیتوانید از محل کار خود مرخصی بگیرید، رفتن به محل کار بلافاصله پس از لیفت شقیقه با نخ هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

با این وجود، بیمار میتواند این انتظار را داشته باشد که نتایج درمان با نخهای نوا را تا یک سال یا بیشتر از آن مشاهده کند. اثرات لیفت شقیقه با نخ بین 2 تا 3 سال ماندگار خواهد بود. علاوه بر این بخیه ها باید طوری اعمال شوند که اثرات آن ها روی پوست باقی نماند. در این روش پوست بریده نمیشود و هیچ برش و بخیهای وجود ندارد، در نتیجه هیچ اسکاری روی پوست باقی نمیماند. نخ در این روش درمانی به عنوان قلابی عمل میکند که برای جمعآوری لایههای پوست به سمت بالا و در نتیجه سفت شدن آن استفاده میشود. این دستگاه وارد محل برشها شده و خیلی آرام پوست یا لایههای زیرین آن را به سمت بالا میکشد. این نخها از انواع نخهای بخیه قابلجذب هستند که پس از حدود 2 یا 3 سال جذب پوست میشوند. آنها به جای اینکه صاف یا خاردار باشند، نخهایی هستند که مخروطهای ریزی به آن متصل است و هدف از تعبیهی آن مخروطها روی نخ قلاب شدن روی بافت است. ترجیحا بعد از این مدت نیز از پاشیدن آب با فشار زیاد بر روی شقیقههای خود دوری کرده و در زیر آب داغ قرار نگیرید.