مزایای سلامتی مصرف روزانه پروبیوتیک

فکر کردن به آن عجیب است، اما هر یک از روده‌های ما خانه حدود 100 تریلیون میکروب است که شامل حدود 1000 گونه باکتری است که می‌توانند تا وزن داشته باشند. £ 5 (1). در حالی که کلمه “باکتری” لزوماً احساسات گرم و دلپذیر را ایجاد نمی کند، بیشتر این موجودات نامرئی برای کمک به ما وجود دارند. در واقع، محققان می‌آموزند که این اکوسیستم نامرئی به نام «میکروبیوم» چقدر برای بسیاری از جنبه‌های سلامت ما مهم است.

در واقع بدن ما برای انجام انواع عملکردهای مفید از جمله تولید مواد مغذی، کمک به هضم غذا، تغذیه پوشش گوارشی و محافظت از ما در برابر میکروب‌های بد، به باکتری‌های «خوب» متکی است. زمانی که رژیم غذایی نامناسبی می خوریم که حاوی قند و مواد غذایی فرآوری شده است، آب کلردار یا بدون فیلتر می نوشیم، استرس زیاد، عدم تعادل هورمونی داریم یا از داروهایی مانند آنتی بیوتیک ها استفاده می کنیم، سلامت روده ما از تعادل خارج می شود. این اجازه می دهد تا شرایط عالی برای میکروب های بد کنترل شود.

برای اینکه بچه های خوب شکوفا شوند و روده هایمان سالم و متعادل باشد، مهم است به طور منظم از یک رژیم غذایی پر فیبر غنی از میوه ها، سبزیجات و غذاهای کامل استفاده کنید. خوردن غذاهای تخمیر شده طبیعی مانند ماست، کلم ترش، کومبوچا و کیمچی نیز می توانند کمک کنند.

آگزینه دیگر مصرف روزانه یک پروبیوتیک است. پروبیوتیک ها، از یونانی به معنای “برای زندگی”، نوعی مکمل است که می تواند انواع مختلفی از باکتری های مفید را به شکل مناسب مانند کپسول در اختیار شما قرار دهد. همراه با یک رژیم غذایی سالم، پروبیوتیک ها راهی عالی برای حمایت و تعادل روده شما در عین حفظ سلامت شما هستند.

در اینجا برخی از مزایای مهمی که می توانید از مصرف روزانه یک پروبیوتیک به دست آورید آورده شده است:

1. پروبیوتیک ها ممکن است ایمنی را بهبود بخشند*

تخمین زده می شود که 70 تا 80 درصد از ایمنی بدن ما در روده قرار دارد و پروبیوتیک ها می توانند به روش های مختلفی برای محافظت، بهبود و حمایت از پاسخ ایمنی ما عمل کنند. نه تنها باکتری‌های مفید به دیواره روده می‌چسبند تا یک لایه محافظ تشکیل دهند که به روده اجازه می‌دهد خود را ترمیم و تقویت کند تا افراد بد را از خود دور نگه دارد، بلکه مواد شیمیایی به نام متابولیت‌ها تولید می‌کنند که می‌تواند به سلامت کلی ما کمک کند. .*

به عنوان مثال، پروبیوتیک ها می توانند اسیدهای چرب زنجیره کوتاه (SCFA) را با تخمیر فیبر موجود در رژیم غذایی ما تولید کنند. این واحدهای سازنده چربی که کمتر از 6 اتم کربن دارند، عملکردهای مفیدی در بدن دارند.2).*

SCFA ها منبع اصلی انرژی برای سلول های پوشش روده ما هستند، اما وقتی صحبت از ایمنی به میان می آید، SCFA ها می توانند با سلول های سیستم ایمنی ما ارتباط برقرار کرده و آن ها را تعدیل کنند. آنها همچنین باعث آزاد شدن مواد شیمیایی به نام سیتوکین ها می شود که مانند پروتئین های ریزی هستند که با سلول های ایمنی ارتباط برقرار می کنند و پاسخ را فعال می کنند و تنظیم می کنند. سیستم ایمنی بدن شما (3، 4).*

2. پروبیوتیک ها می توانند از هضم سالم حمایت کنند*

علاوه بر محافظت و ترمیم پوشش داخلی روده، باکتری‌های موجود در روده به ما کمک می‌کنند تا غذای خود را هضم کنیم و در کمال تعجب آنها ویتامین‌های ضروری B را نیز سنتز می‌کنند. ریبوفلاوین، فولات، تیامین، بیوتین و اسید پانتوتنیک که هر کاری از تولید انرژی گرفته تا حفظ سلول های سالم را انجام می دهند. این باکتری‌های خوب علاوه بر ویتامین‌های B، نیمی از نیاز روزانه به ویتامین K را نیز تولید می‌کنند که برای لخته شدن خون، بهبود زخم‌ها و سلامت استخوان‌ها مورد نیاز است. (5)

مطالعات نشان داده است که پروبیوتیک ها نیز سطح pH را کاهش دهید در روده بزرگ، که در واقع می تواند به ترویج منظم کمک کند.* (6)

یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که سویه های پروبیوتیک B. lactis و L. casei به ویژه در ترویج حرکات منظم روده موثر بودند. (7) ساکارومایسس بولاردی یکی از سویه های پروبیوتیکی است که در مطالعات نشان داده است که به ویژه برای محافظت از پوشش روده مفید است.

3. پروبیوتیک ها ممکن است به افزایش متابولیسم و ​​کمک به حفظ وزن کمک کنند*

ما می دانیم که SCFA های تولید شده توسط باکتری های مفید در روده ما برای ایمنی و تغذیه دیواره روده ما مورد نیاز است، اما آنها همچنین بدون حدود 10٪ از نیاز کالری ما را تامین می کنند. علاوه بر این، آنها همچنین می توانند به تنظیم متابولیسم انرژی در بدن و افزایش سوزاندن چربی کمک کنند.*(8، 9)

و محققان دریافته‌اند که افراد چاق احتمال بیشتری دارد که سطوح پایین‌تری از باکتری‌های مفید روده داشته باشند. (10، 11)

مصرف یک پروبیوتیک همراه با خوردن غذاهای کامل با فیبر طبیعی می تواند به تنوع فلور در روده شما کمک کند و ممکن است به بدن شما کمک کند لاغرتر بماند.*

4. پروبیوتیک ها می توانند باکتری های خوب را در طول و بعد از مصرف آنتی بیوتیک ها پر کنند

گاهی اوقات مصرف آنتی بیوتیک ممکن است ضروری باشد. اما در حالی که آنها می توانند مؤثر باشند، متأسفانه می توانند باکتری های بد و خوب را در بدن ما از بین ببرند. این می تواند سیستم ایمنی بدن ما را تضعیف کند و ما را بیشتر در معرض عوامل بیماری زا قرار دهد و علائم ناخوشایند دیگری از جمله عفونت های قارچی را به همراه داشته باشد.

مصرف یک پروبیوتیک هم در طول دوره آنتی بیوتیک و هم بعد از آن می تواند به شما کمک کند روده خود را با همه افراد خوب پر کنید.

5. پروبیوتیک ها ممکن است از سلامت پوست حمایت کنند

اگر مشکلاتی در روده خود دارید، به احتمال زیاد ممکن است به عنوان مشکلات پوستی ظاهر شود. این رابطه همزیستی به نام محور روده و پوست به پوست ما کمک می کند تا یک سد محافظ بسازد و دفاع ایمنی پوست ما را تقویت کند.* (12)

6. پروبیوتیک ها می توانند به غلبه بر رشد بیش از حد مخمر کمک کنند

یکی از نشانه‌های کمبود فلور روده، رشد بیش از حد ناسالم کاندیدا یا مخمر است. در حالی که عفونت‌های قارچی معمولاً با زنان مرتبط است، کاندیدا می‌تواند هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر قرار دهد و علائم وحشتناک بسیاری از جمله میل به قند، نفخ، افزایش وزن، مه مغزی، اسهال، بثورات، عفونت‌های سینوسی، خستگی، درد مفاصل و موارد دیگر را ایجاد کند. برفک دهان نوعی کاندیدیازیس یا عفونت مخمری است که دهان را درگیر می کند. (13)

هنگامی که مشکوک به ابتلا به کاندیدا هستید، اجتناب از شکر و غذاهای فرآوری شده می تواند آنها را گرسنگی بکشد، در حالی که مصرف روزانه یک پروبیوتیک می تواند به شما کمک کند تا باکتری های خوبی را که به طور طبیعی آنها را کنترل می کنند، دوباره پر کنید.

7. پروبیوتیک ها به ویژه برای زنان و تعادل هورمونی مفید هستند*

یک رژیم روزانه از پروبیوتیک ها علاوه بر سودمندی برای روده و پوست، می تواند به حفظ تعادل و سلامت میکروبیوم واژن زنان کمک کند. مطالعات نشان داده اند که مصرف پروبیوتیک ها با سویه هایی مانند لاکتوباسیلوس رامنوسوس و لاکتوباسیلوس دلبروکی روزانه، می تواند به ویژه برای فلور واژن مفید باشد و از سلامت زنان حمایت کند. (14)

فلور روده شما همچنین نقش مهمی در تجزیه و از بین بردن هورمون های اضافی از بدن دارد. سطوح پایین فلور مفید با آن مرتبط است عدم تعادل هورمونی مانند غلبه استروژن

مصرف پروبیوتیک می تواند میزان باکتری را در روده شما افزایش دهد و به حفظ تعادل هورمونی کمک کند.

8. پروبیوتیک ها می توانند بارداری سالم را تقویت کنند*

مطالعات دارند دریافتند که مصرف مکمل های پروبیوتیک در دوران بارداری بی خطر و مفید است. آ بررسی در سال 2020 نشان داد که طول بارداری در افرادی که مکمل پروبیوتیک مصرف می‌کردند به طور قابل توجهی طولانی‌تر از کسانی بود که دارونما دریافت کردند.15).

9. پروبیوتیک ها برای سفر ضروری هستند

حتی تغییرات جزئی در رژیم غذایی یا آب آشامیدنی می تواند بر تعادل میکروبیوم روده ما تأثیر بگذارد و باعث ناراحتی معده و نفخ شود. نه تنها خوردن ناسالم و افراط در سفرها آسان است، بلکه بسیاری از کشورها استاندارد ایمنی غذایی ندارند که می تواند ما را مستعد مسمومیت غذایی ناشی از عفونت هایی مانند E.coli کند. و بسیاری از ما در هنگام سفر به یک مکان جدید، مصیبت «اسهال مسافرتی» را تجربه کرده‌ایم که باعث می‌شود سفر آن‌طور که باید سرگرم‌کننده نباشد.

بنابراین دفعه بعد که در سفر هستید، حتما یک پروبیوتیک همراه خود داشته باشید تا سفری آرام و سالم داشته باشید.

چه نوع پروبیوتیکی باید مصرف کنید؟

پروبیوتیک‌ها با چسبیدن به دیواره روده عمل می‌کنند، جایی که می‌توانند سلامت روده روده را بهبود ببخشند و از ما در برابر سموم و عوامل بیماری‌زا محافظت کنند و در عین حال ایمنی را بهبود ببخشند.

هنگام انتخاب یک پروبیوتیک به دنبال یک فرمول چند سویه، بنابراین می توانید بیشترین فواید را داشته باشید تا مطمئن شوید که پروبیوتیک شما واقعاً می تواند سویه ها و مزایای مورد نظر شما را ارائه دهد.

فلورا هلث، که بیش از 50 سال است مکمل های کاملا طبیعی و موثر تولید می کند، مجموعه ای با کیفیت از فرمول های هدفمند پروبیوتیک را ارائه می دهد که می تواند به شما در افزایش تنوع بیوم روده کمک کند.

فلورا هلث از انواع گونه‌های مفید انسانی در پروبیوتیک‌های خود استفاده می‌کند که برای کاشت در روده و تولید مثل طراحی شده‌اند.

با کنترل دقیق کیفیت، فرمول های پروبیوتیک فلورا هلث عبارتند از:

  • به طور گسترده آزمایش شده است تا اطمینان حاصل شود که اسیدهای معده زنده می مانند تا بتوانند به روده شما برسند.
  • فرموله شده است تا به صورت هم افزایی عمل کند تا بیشترین فواید را از پروبیوتیک ما داشته باشید
  • غیر GMO و بدون گلوتن
  • بدون مخمر و شکر
  • قدرت تضمین شده!

فلورا هلث همچنین دارای پروبیوتیک هایی است که برای حمایت تخصصی روده فرموله شده اند و حاوی انواع مختلفی هستند سویه ها در غلظت های مختلف بسته به مزایایی که برای شرایط خاص ارائه می کنند.

لاکتوباسیل ها و بیفیدوباکتری ها دو خانواده خاص پروبیوتیکی هستند که در این فرمول ها گنجانده شده اند تا اطمینان حاصل شود که ترکیبی نزدیک به آنچه در یک سیستم گوارشی سالم می توانید پیدا کنید.

فرمول های تخصصی پروبیوتیک فلورا هلث عبارتند از:

پروبیوتیک Super 8 Hi-Potency (42 میلیارد سلول)

پروبیوتیک Super 8 Hi-Potency از Flora Health به تقویت کمک می کند میکرو فلور سالم در روده کوچک شما و تعادل سالم مخمر را تقویت می کند.* این فرمول Super 8 برای بزرگسالان 16 تا 55 ساله ایده آل است و 42 میلیارد سلول زنده متعادل کننده روده را در هر کپسول در زمان تولید ارائه می دهد. این یکی باید در یخچال نگهداری شود تا بهترین نتیجه را بگیرد.

پروبیوتیک مراقبت کامل (34 میلیارد سلول)

این ترکیب طیف کامل با 6 سویه از باکتری “خوب” فرمول عالی برای حمایت روزانه از روده شما و حفظ سلامت دستگاه گوارش و ایمنی شما در مسیر درست است.* مراقبت کامل پروبیوتیک از Flora Health حاوی لاکتوباسیل ها و بیفیدوباکتری ها، دو خانواده پروبیوتیکی است که شباهت زیادی به محیط طبیعی یک سیستم گوارشی سالم دارند. هر کپسول 34 میلیارد سلول زنده را فراهم می کند و برای نگهداری روزانه عالی است.

پروبیوتیک مراقبت از زنان (87 میلیارد سلول)

با در نظر گرفتن نیازهای سلامت گوارش و واژن زنان طراحی شده است. پروبیوتیک مراقبت از زنان از Flora Health شامل 8 سویه از باکتری های مفید است. این فرمول مربا مملو از گونه های لاکتوباسیلوس است که اسید لاکتیک تولید می کند که به حفظ تعادل pH طبیعی و حفظ تعادل مخمر سالم کمک می کند. هر کپسول حاوی مقدار زیادی است 87 میلیارد سلول زنده در هر کپسول در زمان تولید و پشتیبانی اضافی برای رفع نیازهای خاص بدن یک زن فراهم می کند.

آیا باید روده خود را متعادل کنید؟ بازدید کنید سلامت فلور برای دیدن خط کامل آنها با کیفیت بالا و پروبیوتیک های حرفه ای فرموله شده.

* این اظهارات توسط سازمان غذا و دارو ارزیابی نشده است. این محصولات برای تشخیص، درمان، درمان یا پیشگیری از هر بیماری در نظر گرفته نشده اند.