چرا باید سیر سیاه بخوریم

شما میتوانید از سیر سیاه در غذاها با دستور العمل های مختلف استفاده کنید، یک طعم و مزه جدید را به میز خود اضافه کنید و سالم تر شوید. عصراسلام: سیر سیاه، طی فرآیند تخمیر تحت دما و رطوبت کنترل شده از سیر سفید به دست میآید. از خواص بی نظیر سیر سیاه در درمان بیماری ها می توان به درمان سرطان، بالا بردن سیستم ایمنی بدن، مشکلات کبدی، جلوگیری از چاقی، درمان بیماری های تنفسی، درمان دیابت نوع دو، آسم و درمان زود انزالی اشاره کرد. جالب است بدانید که بیشتر غذاهایی که در شبانه روز مصرف می کنید را به راحتی می توانید با این سیر مخلوط کرده و میل نمایید، بدون آنکه بوی آن در عطر و طعم غذای شما اثر بگذارد. این خشک کنها از محفظه ای تشکیل شده اند که سطح جنوبی آنها از مواد شفاف مثل شیشه و فویل پوشیده شده است که همانند یک سقف، محصولات را از گزند باران و آلودگی حفظ می کند .ظرفیت این خشک کنها را می توان با افزایش مساحت خشک کن افزایش داد .اگر پوشش آن پلی اتیلن باشد دمای داخل خشک کن ۵ تا ۸ درجه سانتی گراد و اگر شیشه ای باشد ۱۵ تا ۱۸ درجه سانتی گراد بالاتر از دمای محیط خواهد بود .یکی دیگر از روشهای افزایش ظرفیت خشک کن، بدون افزایش مساحت آن، استفاده از سینی ها یا قفسه های چند طبقه است .لایه های نازکی از میوه ها، سبزی ها و غیره جهت خشک شدن روی قفسه های مشبک پهن می شوند .

یکی از مهمترین راه های کاهش وزن افزایش سوخت ساز در بدن است. وقتی مخلوط سیر و عسل را با معده خالی مصرف کنید، علاوه بر اینکه نیاز غذایی شما را تامین می کند، میل شما به غذا را نیز کاهش می دهد که این امر استرس و ترشح کورتیزول را کاهش می دهد، کورتیزول هورمونی است که زمانی که شما این حالت را تجربه می کنید ترشح می شود، بنابراین تاثیر آن واقعا برای آرام کردن شما است. یک مطالعه نشان داد که میتواند به کاهش رشد سلولهای سرطانی روده بزرگ کمک کند. همچنین مصرف این ماده به خاطر تنظیم میزان فشار خون برای افرادی که سابقه ابتلا به بیماری قلبی را داشته اند؛ بسیار مفید بوده و باعث کاهش خطرات حمله قلبی در این دسته از افراد خواهد شد. یک مزیت جالبی که در سیر سیاه فرآوری شده دکتر بیز وجود دارد و سبب گشته تا طیف وسیعی از مصرف کنندگان به خرید این محصول تمایل پیدا کنند، تاثیر بسزای این ترکیب در پیشگیری از پیری زودرس و چین و چروک های پوستی است. خواص شگفت انگیز و بی شمار گیاه سیر بدون شک برای همه ما انسان ها ثابت شده است؛ بر همین اساس سیر سیاه دکتر بیز از جمله محصولات گیاهی و دارویی موجود در بازار با خواص منحصر به فردی است که مزه ای شبیه به میوه انجیر دارد.

نتیجه تحقیقات نشان داده است که اگر برای خشک کردن میوه ها از خشک کن خورشیدی با جریان هوای ۱ تا ۱/۵ متر بر ثانیه استفاده شود، زمان خشک شدن در مقایسه با روش طبیعی خشک کردن به نصف تقلیل خواهد یافت .نتایج حاصل از خشک کردن محصولات مختلف کشاورزی در مزارع با استفاده از خشک کن خورشیدی نشان داد حرارت داخل خشک کن در روزهای ابری ۱۶ درجه و در روزهای آفتابی ۴۷ درجه سانتی گراد بیشتر از دمای بیرون است، در نتیحه زمان خشک شدن نیز کمتر از خشک کردن به روش سنتی بوده و محصولات تولیدی نیز دارای کیفیت مطلوبتری بودند . شستشن ممکن است بلافاصله پس از درجه بندی ابتدایی صورت گیرد برای مثال در مورد سیب این کار امکان پذیر است درجه بندی ابتدایی ممکن است بعد از جدا کردن قسمتهای زاید انجام شود. در سال ۲۰۱۴ آزمایشاتی مقایسهای در دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی کالیفرنیا انجام شد. خشک کردن میوه با استفاده از نور آفتاب در مقیاس تجاری فقط در مناطقی امکان پذیر است که هوای گرم و نسبتا خشک و بدون باران در( خلال یا متعاقب برداشت) دارند .مناطق مهم و مناسب برای این صنعت در جهان؛ کالیفرنیا در( آمریکا) ، کشورهای حاشیه دریای مدیترانه، کشورهای خاورمیانه و قسمتهایی از استرالیا هستند .

نکته جالب این است که بیشتر غذاهای مفید برای کاهش وزن به سادگی با سیر سیاه چه خاصیتی دارد سیر ترکیب میشوند. سیر در ۲ ماه اول رشد خود، که ریشهها رشد میکنند و پیازها تشکیل میشوند، نیاز به هوای سرد (صفر تا ده درجۀ سانتیگراد) دارد. اگر دچار اضافه وزن هستید، علاوه بر رعایت رژیم های غذایی مختلف و فعالیت ورزشی می توانید جهت سریعتر رسیدن به آرزوی خود، که همان تناسب اندام است، از دمنوش ها و دیگر ترکیبات طبیعی و گیاهی استفاده کنید، چرا که این مورد یکی از راهکار های بسیار محبوب و موثر در مسیر کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام به شمار می آید. معمولاً در افرادی که به بیماری کبد چرب مبتلا می شوند پرخاشگری و تند خویی نیز به شدت مشاهده می شود که طبق تحقیقات به دست آمده این حالت روحی و روانی نیز مربوط به بیماری کبد چرب می باشد و در ارتباط مستقیمی با این بیماری است.