کش سایت وردپرسی چیست؟

 

در این مقاله قصد داریم در ابتدا به صورت مختصر کش را برای شما توضیح داده و سپس به دنبال راه حل هایی برای پاک کردن کش سایت باشیم. پس لطفا تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

کش سایت وردپرسی چیست؟

در کش یک‌ نسخه ثابت از وبسایت شما ذخیره می شود  تا هنگامی که یک کاربر آدرس سایت را در مرورگر خود تایپ می کند سرور آن نسخه ثابت وب سایت را به کاربر نمایش بدهد. به بیانی ساده تر می توان گفت که این ویژگی به سایت شما این امکان را می دهد تا با سرعت بیشتری بارگذاری شود  و این سرعت به خاطر صرف نظر کردن از اجرای کد ها و اسکریپ ها است که این کار سبب بهتر شدن سئو سایت شما می شود.

و اما مهمترین چالشی که کاربران به هنگام استفاده از کش با آن رو به رو می شوند این موضوع است که به دلیل این که یک نسخه ثابت در کش ذخیره شده است گاهی تغییراتی که شما بر روی سایت و محتواهای سایت خود انجام داده‌اید به کاربران نمایش داده نمی شود و کاربران همان اطلاعات قبلی را مشاهده می کنند و اما برای حل این مشکل لازم‌ است که اقدام به پاک کردن کش وردپرس نمایید.

برای این که بتوانید کش وردپرس را پاک کنید راه های مختلفی را در پیش رو دارید که در ادامه به بیان چند مورد از این راه ها می پردازیم.

راه های پاک کردن کش وردپرس

۱.تخلیه کردن حافظه کش مرورگر

اکثر مرورگرها  به صورت کش اقدام به ثبت یک محتوای کلی مانند قالب‌ها و استایل‌ها از سایت شما می کنند تا از این طریق بتوانند در صورت مراجعات بدی به آن سایت با سرعت بیشتری اقدام به بارگذاری محتوا کنند.

اما در برخی موارد ممکن است که مرورگر‌ متوجه تغییراتی که شما اخیرا در سایت خود انجام داده اید نشود و به جای نمایش اطلاعات جدید، محتواهای قدیمی را که در حافظه کش خود ذخیره نموده است را برای کاربر بارگذاری کند که در این صورت شما با مشکل روبه رو می شود و نیاز دارید برای حل آن اقدام به پاک کردن کش وردپرس کنید.

میزبانی سایت با سرور هایی به نام سرور اختصاصی

میزبانی سایت یکی از مهم ترین عوامل در کش سایت می باشد که اگر شما از سرویس هایی قدرتمند استفاده کنید، می توانید تاثیر آن را ببینید. قیمت سرور اختصاصی در کشور های ایران و خارج، می تواند بسیار اقتصادی و ارزان باشد، اگر نیاز های سخت افزاری سایت خود را بدانید.

اگر قصد پاک کردن کش مرورگر از طریق گوگل کروم‌ را دارید لازم که ابتدا به setting بروید و بر روی more toolsکلیک نمایید و گزینه clear browsing date را انتخاب کنید.

پنجره‌ای در پیش روی شما باز می شود که باید برای ادامه کار گزینه cached images and filesرا تیک زده و سپس بر روی دکمه clear browsing date کلیک کنید.

حالا چند لحظه صبر کنید، حافظه کش ورد پرس شما پاک خواهد شد.

 

۲. پاک کردن کش وردپرس در wp Rocket

علاوه بر این ها شما با استفاده از این افزونه به راحتی و با زدن یک کلیک می توانید کش وردپرس را پاک کنید.

برای انجام کار تنها لازم است که به صفحه تنظیمات افزونه Wp Rocket بروید و بر روی دکمه clear cache  کلیک کنید.

ردیت و پینترست ما، دو شبکه اجتماعی فعال در این زمینه می باشند.

۳. پاک کردن کش در افزونه Wp super cache

یکی از محبوب‌ترین افزونه که به شما در پاک کردن حافظه کش وردپرس کمک  می کند WP super cache است و شما با استفاده از یک کلیک می توانید به راحتی  اقدام به پاک کردن کش سایت خود کنید.

برای پاک کردن کش وردپرس از این طریق لازم است که به صفحه مدیریت سایت وردپرس خود رفته و سپس از طریق منوی تنظیمات بر روی گزینه Wp super cache کلیک کنید.

سپس از طریق پنجره ی باز شده برای شما بر روی گزینه clear cash کلیک کنید تا حافظه کش سایت شما به راحتی و بدون مشکل پاک شود.

جمع بندی

علاوه بر راه هایی که در بالا به آن ها اشاره نمودیم راه های مختلف دیگری نیز برای پاک کردن حافظه کش سایت وجود داردند، در این مقاله سعی نمودیم راحت ترین و بهترین راه ها را برای پاک کردن کش سایت برای شما بیان کنیم.