اگرچه استثنا نیز وجود دارد!

در واقع لبخند سلامت جسم و روح ما را تضمین می کند. هر چقدر فرد در مصرف این مواد بیشتر زیاده روی داشته باشد، تغییر رنگ دندان نیز بیشتر است، ولى در صورت بهداشت مناسب و مراقبت، تغییر رنگ کامپوزیت ونیر مشابه دندان طبیعى است و هر زمان لازم باشد، مى توان کامپوزیت دندان را پالیش و پرداخت کرد تا رنگ اولیه خود را حفظ کند.

دندانپزشک پس از این مراحل پرداخت نهایی را انجام میدهد تا مطمئن شود که ماده اضافی وجود ندارد و حساسیتی ایجاد نمیشود. دندانپزشک در صورت وجود مشکل اوربایت، آندربایت یا کراس بایت یا به هم فشردگی شدید دندانها پیشنهاد انجام ارتودنسی میدهد. آیا جایگزینهای دیگری برای لامینتهای کامپوزیتی وجود دارد؟ باندینگ نقصهای جزیی دندان را برطرف میکند، اما برای ترمیم آسیبهای جدیتر باید درمانهای گستردهتری انجام شود. بنابراین ممکن است مواد باندینگ ترک بردارد و حتی کاملاً جدا شود. البته ممکن است حساسیت در تغییر شکل و سایز دندان ها است که این عارضه موقتی است.

ماندگاری نتایج سه تا ده سال است که با مراقبت مناسب حتی دوام بیشتری خواهد داشت. لبخند زیبا از جمله مواردی است که تأثیر بسیار زیادی روی اعتماد به نفس افراد خواهد داشت. موادی که چسبندگی زیادی دارند و خوب جریان پیدا نمیکنند، علاوه بر این که کار آنها دشوارتر است زمان بیشتری نیز باید برای آنها صرف شود. اگر مراقبت دندان هایتان را واقعا خوب انجام دهید، دو بار در روز مسواک بزنید، دهانشویه استفاده کنید، هر شش ماه یکبار به دندانپزشک بروید، پایداری کامپوزیت ها می تواند بیشتر از مقداری که شما انتظار داشتید، باشد. روکش روی دندان آسیب دیده قرار داده میشود تا مقاومت و پایداری دندان ضعیف شده را افزایش دهد.

همچنین با قرار دادن مواد هیدروکسید کلسیم و دیگر مواد منحصر به فرد به منظور قابلیت فرم دهی بالا کامپوزیت توانسته است استحکام و مقاومت خوبی برای دندان های کامپوزیتی به ارمغان آورد. و قرار نیست همه ی ما بتوانیم از این طرح درمان ها استفاده کنیم. در صورتیکه یک یا چند دندان نیاز به درمان داشته باشد و مشکلات دندانی در سطح شدید نباشند کامپوزیت دندان انتخاب خوبی است اما در صورتیکه دندان ها با تعداد بالاتری نیاز به درمان داشته باشند و به اصلاح اساسی خط لبخند نیاز باشد بهتر است از درمان های کامل تری استفاده شود.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با کامپوزیت دندان تربت حیدریه وب سایت خود باشید.