وقتی زمان مناسب برای بحث در مورد مراقبت از حافظه است

*حمایت این پست توسط Brookdale Senior Livingبه اطلاعات و نظرات ارائه شده در اینجا همه متعلق به من است.

فراموشی عمومی بخشی عادی از روند پیری است. اما اگر متوجه شده اید که والدین یا اعضای خانواده بزرگتر شما در کارهای روزمره مانند استفاده از تلفن ، رانندگی ، پیدا کردن راه خانه ، به خاطر سپردن مصرف داروها یا خوردن درست غذا دچار مشکل هستند ، ممکن است از دست دادن حافظه فراتر از آنچه ممکن است داشته باشند. ممکن است طبیعی تلقی شود

با توجه به انجمن روانشناسی آمریکا ، برآورد شده است که 15 تا 20 درصد افراد مسن بالای 65 سال معیارهای مربوط به اختلال شناختی خفیف (MCI) را دارند. زمانی که خاطرات و عملکرد شناختی ما در حال شروع به “لغزش” هستند ، با اختلال شناختی خفیف ، افراد مسن اغلب می توانند از خود مراقبت کرده و کارهای روزانه را انجام دهند.

برای برخی ، پیشرفت نمی کند و اگر به اندازه کافی زود تشخیص داده شود ، مطالعات نشان داده است که علائم MCI را می توان با فعالیتهای خاصی مانند تمرینات بدنی و ذهنی بهبود بخشید یا حداقل آن را کند کرد. برای دیگران ، MCI نقطه توقف بین یک ذهن سالم و زوال عقل است. یک مطالعه بر روی افراد مبتلا به MCI تشخیص داد که طی 3 سال ، 65 درصد از افراد به تشخیص زوال عقل پیشرفت کرده بودند (1)

زوال عقل ، یک اصطلاح عمومی برای توصیف از دست دادن عملکرد شناختی سالم ، تفکر و استدلال ، بخشی طبیعی از پیری نیست. 33 درصد کل زنان و 20 درصد مردان دچار زوال عقل می شوند. افراد مبتلا به زوال عقل با علل مختلف (فقط یکی از آنها بیماری آلزایمر است) می توانند سلامت و رفاه خود را کاهش دهند ، نتوانند از خود مراقبت کنند و ممکن است در برخی موارد به چیزی به نام مراقبت از حافظه نیاز داشته باشند.

حقیقت: حدود 5.8 میلیون نفر در ایالات متحده مبتلا به آلزایمر هستند که شایع ترین نوع زوال عقل است

مراقبت از حافظه چیست؟

متأسفانه ، ممکن است زمانی پیش آید که بفهمید عزیزتان مبتلا به زوال عقل نمی تواند به تنهایی زندگی کند و حتی ممکن است به سطحی از مراقبت نیاز داشته باشد که شدیدتر از آن چیزی است که شما می توانید ارائه دهید. آن وقت است که ممکن است زمان مراقبت از حافظه فرا برسد ، نوعی از زندگی کمکی که متخصص مراقبت از افراد مبتلا به آلزایمر و زوال عقل است.

برنامه های Memory Care که معمولاً توسط یک جامعه بزرگسال مانند Brookdale ارائه می شود ، نه تنها مراقبت 24 ساعته کامل را در یک محیط امن ارائه می دهد ، بلکه ساکنان همچنین می توانند در کارهای روزمره زندگی ، آماده سازی غذا ، مدیریت دارو و نظارت پزشکی کمک بگیرند. آنها می توانند از روزهای خود لذت ببرند و در محیطی زندگی کنند که برای حرکت راحت و راحت طراحی شده است.

این برنامه مراقبت از حافظه در Brookdale Senior Living پل کلر نام دارد و به طور خاص برای مبتلایان به آلزایمر و زوال عقل طراحی شده است. همکاران مراقبت آنها ملزم به آموزش عمیق تری هستند تا بتوانند به درستی از این ساکنان و نیازهای فردی آنها مراقبت کنند. بروکدیل با تکامل خود بر اساس آخرین تحقیقات می گوید هدف اصلی این برنامه این است که “به ساکنان خود کمک کند تا در عین ارائه فعالیت های ایمن برای حفظ توانایی های خود و تشویق آنها به استفاده از مهارت های فعلی خود احساس تعلق داشته باشند.” آنها نه تنها به برنامه ریزی غذا ، لباسشویی و مراقبت اهمیت می دهند ، بلکه برنامه ها ، فعالیت ها و رویدادهای روزانه ای را نیز دارند که به طور خاص برای کمک به ساکنان مراقبت از حافظه بر روی توانایی های شناختی خود طراحی شده است. ساکنان اینجا هر روز از سرگرمی ها ، فعالیت های جدید خود لذت می برند و اجتماعی می مانند.

“در هر کاری که انجام می دهیم ، ما تلاش می کنیم تا به ساکنانمان کمک کنیم حس خود و هویت خود را حفظ کنند ، بنابراین اگر کسی همیشه بسیار متواضع بوده یا همیشه برای او مهم بوده است که ظاهر خاص یا سبک خاصی را حفظ کند تحت مراقبت آنها ، “ کیم الیوت ، معاون ارشد خدمات بالینی در بروکدیل می گوید. “در برنامه Clare Bridge ، ما اطمینان می دهیم که به علایق ، مهارت ها و احساسات گذشته شخص در مورد خود احترام می گذاریم و این را در مواجهه با زندگی با این بیماری حفظ می کنیم.” و آنها با حداکثر آزادی تا حد ممکن طراحی شده اند “… در خانه به آنها می گویند” نه ، از آن درب عبور نکنید “یا” نه ، شما نمی توانید از آن ابزار استفاده کنید ” – این می تواند رگبار مداوم از کاری باشد که آنها نمی توانند انجام دهند.” او می گوید “در محیط مراقبت از زوال عقل ما واقعاً تلاش می کنیم تا همه چیز را تا حد ممکن ایمن کنیم ، و در نتیجه ، آنها می توانند در طول روز کارهای بیشتری انجام دهند و تجربیات بیشتری از موفقیت داشته باشند.”

از آنجا که آلزایمر و زوال عقل برای هر فردی به طور متفاوتی پیشرفت می کند ، تیم بروکدیل برای هر یک از ساکنان احتمالی برنامه ای را تنظیم می کند و خانواده ها را در این روند راهنمایی می کند. اطلاعات جمع آوری شده از خانواده ها در مورد شیوه زندگی ساکنان ، عادات شخصی و نیازهای مراقبت های بهداشتی همه کلیدهای تصمیم گیری در مورد این است که آیا کمک به زندگی یا مراقبت از زوال عقل برای آنها مناسب است.

نشانه هایی که ممکن است شخصی به مراقبت از حافظه نیاز داشته باشد چیست؟

زوال عقل باعث تغییراتی در توانایی طبیعی مغز ما در به خاطر سپردن ، استدلال و تفکر می شود. حتی می تواند درک ما از فضا ، احساس ما در دما را تغییر دهد و بینایی و توانایی تعادل ما را کاهش دهد. برای همه بیماری ها یک اندازه مناسب نیست ، زوال عقل می تواند علائم مختلفی داشته باشد در حالی که باعث تغییر در رفتار معمول و توانایی مراقبت از خود می شود. و زوال عقل در مراحل بعدی می تواند با کاهش شدید جنبه های دیگر سلامت فرد همراه باشد. برای سلامتی و ایمنی فرد مورد علاقه خود ، مهم است که علائم را زود متوجه شوید تا بتوانند از کمک و مراقبت مورد نیاز خود برخوردار شوند.

به گفته موسسه ملی پیری ، برخی علائم و رفتارهایی که نشان می دهد زمان آن رسیده است که توانایی شناختی یک فرد ارشد توسط پزشک ارزیابی شود عبارتند از:

پرسیدن سوالات یکسانی بارها و بارها
گم شدن در مکانهای آشنا و به راحتی منحرف شدن
مشکل در پیروی از دستورالعمل های ساده و حفظ اطلاعات
در مورد زمان ، افراد و مکان ها بیشتر گیج می شوید
فراموش کردن خوردن یا مصرف دارو
با حمام ، نظافت ، بهداشت و نظافت عمومی در خانه مبارزه می کند
آنها رفتار ناامنی دارند (یعنی اجاق گاز را روشن می گذارند)
شخصیت تغییر می کند
مشکلات ریاضی ، مدیریت امور مالی و درک نمادها
جا به جایی وسایل در مکانهای عجیب

هنگامی که زوال عقل شروع می شود ، این زمانی است که مراقبت از خود می تواند فوق العاده دشوار باشد. و برای برخی ، حتی می تواند برای آنها خطرناک باشد که به تنهایی زندگی کنند. هنگامی که پزشک معالج شما به طور رسمی مبتلا به زوال عقل یا بیماری شناختی دژنراتیو تشخیص داده شده است ، این زمان آن است که برای مراقبت های آینده خود برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی زودهنگام می تواند انتقال را در زمان و زمان مناسب برای حرکت هموارتر کند.

علائم زیر ممکن است نشان دهد که عزیز شما مبتلا به زوال عقل ممکن است از مراقبت از حافظه بهره مند شود:

with فرد مبتلا به زوال عقل عصبی تر می شود و مراقبت از وی را مشکل تر می کند. این می تواند شامل طغیان های احساسی و کلامی ، مقاومت جسمانی در مراقبت ، اظهارات اتهامی یا پارانوئید باشد که به عنوان یک عضو خانواده مدیریت آنها دشوار است.
آنها عقب نشینی کرده اند و علائم اضطراب ، افسردگی ، تنهایی و انزوا را مشاهده می کنید
آنها فراموش می کنند که اعضای خانواده و دوستان نزدیک چه کسانی هستند
آنها علاقه ای ندارند یا در انجام فعالیتهای معنی دار مشکلی ندارند
آنها در طول روز افزایش بیقراری یا بی قراری دارند ، که ممکن است نشان دهنده نیاز به یک روز منظم باشد
آنها در مکان های آشنا گم می شوند ، سرگردان می شوند یا بدون اینکه بدانند چگونه به خانه بروند بیرون می روند
آنها فراموش می کنند که داروهای خود را به تنهایی مصرف کنند
آنها بیشتر در حال سقوط یا منحرف شدن هستند
آنها برای انجام تمام کارهای روزانه خود بطور فزاینده ای به دیگران وابسته هستند
آنها برای تکمیل وظایف خود نیاز به نشانه های کلامی یا حرکات فیزیکی دارند
آنها در حال کاهش وزن هستند یا در خوردن غذا مشکل دارند
آنها حمام نمی کنند یا نظافت نمی کنند
آنها با بی اختیاری مشکل دارند
دارن توهم میزنن

در حالت ایده آل ، والدین یا عزیزان شما باید در تصمیم گیری در مورد اینکه آیا مراقبت از حافظه برای آنها مناسب است یا خیر ، مشارکت داشته باشند. بنابراین بهتر است زودتر تشخیص داده شود تا دیرتر ، بنابراین آنها همچنان می توانند بخشی از گفتگو باشند. اما به عنوان یک مراقب در نهایت شما باید تصمیم بگیرید که زمان مناسب است. علائم به تنهایی تنها عامل تعیین کننده ای نیست که باید تعیین کند چه زمانی عزیز شما تحت مراقبت حافظه قرار می گیرد.

موارد دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

استرس مراقبتی

این طبیعی است که بخواهید از یکی از اعضای خانواده مبتلا به زوال عقل مراقبت کنید. اما با پیشرفت بیماری ، مراقبت از فردی که به این بیماری مبتلا است می تواند چالش ها و استرس های پیش بینی نشده ای را ایجاد کند. علاوه بر علائم زوال شناختی که قبلاً بحث کردیم ، زوال عقل در مراحل آخر می تواند با کاهش سلامت جسمانی همراه باشد که ممکن است به تنهایی قادر به مدیریت آن نباشید. همچنین ، افراد مبتلا به زوال عقل ممکن است به مراقبت شبانه روزی احتیاج داشته باشند و همه افراد قادر به کار کردن و ترک کار خود نیستند. اگر حتی اگر بخواهید نمی توانید کار کنید ، مراقبت از حافظه بهترین گزینه است

آنها منزوی و افسرده هستند یا اضطراب آنها در حال افزایش است

شروع زوال عقل می تواند باعث افسردگی شود ، که به نوبه خود می تواند باعث شود علاقه شما به چیزهایی که قبلاً دوست داشتند ، از بین برود. آنها همچنین ممکن است مایل به معاشرت نباشند ، یا به این دلیل که برای آنها بسیار دشوار شده است یا به نظر نمی رسد که بتوانند ارتباطات بین فردی را مانند گذشته برقرار کنند. از دست دادن حافظه همچنین می تواند باعث خروج فرد شود ، که می تواند وضعیت او را بدتر کند. همچنین می تواند باعث ایجاد ترس و نگرانی در مورد انجام کارهایی شود که قبلاً می دانستند و دوست داشتند. برنامه های مراقبت از حافظه به گونه ای طراحی شده است که شما را در معاشرت قرار دهد ، در حالی که او را فعال نگه دارید و در محیطی امن و آرام با مواردی مانند موسیقی و حتی رایحه درمانی استفاده کنید.

سلامت کلی آنها و توانایی مراقبت از آنها

پیشرفت زوال عقل می تواند با چالش های مختلف سلامتی همراه باشد که مدیریت آنها مانند بی اختیاری ادرار و توهم دشوار است. حتی کارهای ساده نظافت مانند حمام کردن یا شانه کردن موها نیز با افول ذهن آنها بسیار مشکل می شود. بنابراین خرید مواد غذایی ، پخت و پز و مراقبت از خانواده و استفاده از داروهای آنها ممکن است چیزی نباشد که آنها بتوانند از عهده آن برآیند. جوامع مراقبت از حافظه این آموزش و توانایی را دارند که بر سلامت و زندگی افراد مورد علاقه شما نظارت داشته و در عین حال مطمئن شوند که آنها با استفاده از تکنیک هایی که افراد مبتلا به از دست دادن حافظه و زوال عقل به آنها نیاز دارند ، مراقبت های روزانه مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

آنها در یک محیط ناامن زندگی می کنند

ایمنی یکی از بزرگترین دغدغه های افراد مبتلا به زوال عقل است. مواردی مانند سرگردان و گم شدن می تواند ترس ها و نگرانی های آنها را افزایش دهد ، در حالی که آنها را در موقعیت های خطرناک قرار می دهد. همچنین ، افراد مبتلا به زوال عقل اغلب می توانند به طور ناگهانی نحوه استفاده صحیح از لوازم خانگی خطرناک مانند اجاق گاز یا اتو را فراموش کنند. این ترکیب با تغییر در تعادل آنها و سایر حواس مانند شنوایی ، بینایی و حتی حساسیت به درجه حرارت برای نشان دادن خطر می تواند ایمنی آنها را تهدید کند.

فکر می کنید یک عزیز می تواند از مراقبت از حافظه سود ببرد؟

اگر متوجه شده اید که عزیزانتان به دلیل حافظه در حفظ وظایف روزمره خود مشکل دارند و بر سلامتی و رفاه آنها تأثیر می گذارد ، ممکن است وقت آن باشد که در مورد مراقبت از حافظه با او صحبت کنید.

بازدید کنید Brookdale.com برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراقبت از حافظه و جامعه ای در نزدیک خود پیدا کنید.