نگاهی به شغل عطاری و درآمد آن

گیلان در خود عطاری های زیادی جای داده که در ادامه مطلب بهترین عطاری در گیلان را به شما معرفی خواهیم کرد. در ایران حدود ۸۰۰۰ گونه گیاهی موجود است که از این تعداد ۲۳۰۰ گونه جزء گیاهان معطر و دارویی هستند و از این تعداد ۴۵۰ گونه در عطاری های گیلان و ایران به فروش میرسد.

شایع ترین گیاهان خریداری شده از عطاران در فصل بهار به ترتیب، گل گاو زبان، سنبل الطیب ،خاکشیرو بنفشه است. مثلا گیاه آقونطیون که بطور گسترده در قسمت هایی از آسیا در مقدار کم بعنوان آرام بخش، ضد درد و ضد احتقان استفاده می شود در مواردی می تواند تهدید کننده سیستم های قلبی و عصبی نیز باشد. ما سعی داریم با جمعآوری دانش ارزشمند و گسترده طب سنتی یا طب کل نگر از سرتاسر ایران همچنین با کمک و همکاری متخصصین این رشته، قسمت عمده ای از نیاز درمانی کشور را تامین کنیم.

شاید یکی از دلایل تعدد عطاری در گیلان همین غنی بودن از نظر گیاهان دارویی و محبوب بودن آن ها از نگاه مردم می باشد. ابن سینا یکی از پزشکان نامدار ایرانی در زمینه عطاری بود. برخی اصناف وجود دارند که با آموزش ابتدایی و کوتاهمدت، فرد متقاضی میتواند به بازار کار وارد شود ولی فروشندگی گیاهان دارویی و عطاری جزو صنوفی است که حتماً باید از قانون استاد و شاگردی استفاده شود.

مصرف گیاهان دارویی باید طبق نظر متخصصان طب سنتی باشد. در استفاده از گیاهان دارویی زیاده روی نکنید. گیلان به تنهایی دارای بیش از ۱۵۰ گونه از گیاهان دارویی بوده و فرصتی ارزشمند را برای محققان و صنعتگران عرصه دارویی گلاب عطاری 24 فراهم کرده است. در این زمان خرید از عطاری اینترنتی دیجی عطار می تواند به شما بسیار کمک کند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با عطاری جردن وب سایت خود باشید.