گرانیتا چغندر و آناناس – زندگی بهتر

گرانیتا با بافتی شبیه به تکه برف ، اما با طعم و مزه یک شربتی ، یک غذای یخی خوشمزه است که در کافه ها و کافه های کنار ساحل در سراسر ایتالیا برای غلبه بر گرمای تابستان لذت می برد. خوشبختانه نیازی به سوار شدن به هواپیما برای رفع مشکل شما نیست. در حقیقت ، گرانیتا بسیار آسان است ، وقتی یکبار آن را امتحان کنید پشیمان می شوید که زودتر آن را شروع نکرده اید.

دستور العمل های گرانیتا بسیار ساده هستند. آنها با ترکیبی از میوه های تازه ، شکر و آب شروع می شوند که مخلوط شده و در یک تابه کم عمق ریخته می شوند. سپس ، هنگامی که مخلوط میوه ای یخ می زند ، کریستال های یخی ریز گرانیت گرانیت را با تراشیدن آن با چنگال خود هر نیم ساعت یا بیشتر ایجاد می کنید.

این غذای گرانیتا چغندر-آناناس نه تنها ترش ، تند ، شیرین و یخی است ، بلکه حاوی مواد گیاهی مفید ، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است. این یک دسر است که می توانید 100٪ از خوردن آن احساس خوبی داشته باشید! بعلاوه ، ما در عوض شکر را با یک غذای فوق العاده باورنکردنی جایگزین می کنیم – mānuka honey.

فواید عسل مانوکا چیست؟

عسل مونوکا نوعی عسل است که توسط زنبورهایی تهیه می شود که شهد درخت مانوکا را می نوشند (Leptospermum scoparium) که در نیوزلند بصورت وحشی رشد می کند و هر سال فقط 2 تا 6 هفته شکوفا می شود.

همه عسل به طور کلی به دلیل داشتن برخی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مانند ویتامین B ، کلسیم ، منیزیم ، فسفر و پتاسیم دارای برخی خواص ضد میکروبی و ضد قارچی است. اما عسل منوکا غنی از ترکیب ویژه ای به نام متیل گلیوکسال (MGO) است. MGO تنها به مقدار کمی در انواع دیگر عسل یافت می شود ، آنتی اکسیدان و ضد میکروبی قوی به عسل mānuka است. عسل mānuka یک راه عالی برای حمایت از سیستم ایمنی بدن شما است ، همچنین یک جایگزین فوق العاده سالم برای شکر فرآوری شده در دستور غذا است.

حالا بیایید گرانیت را شروع کنیم!

مواد لازم برای تهیه گرانیتا آناناس چغندر


آناناس: برای این دستور غذا فقط به یک آناناس تازه نیاز دارید. هنگام خرید آناناس ، آن را با برگهای سبز ، پوسته سفت انتخاب کنید و وقتی به آرامی فشرده می شود کمی به آن می دهید. آناناس های رسیده از بالا به پایین زرد رنگ هستند و وقتی بینی را به پایین نزدیک می کنید باید بوی آناناس معطر داشته باشد. اگر به رنگ نارنجی در آمد ، دیگر رسیده است. آناناس منبع خوبی از ویتامین C و مواد معدنی مانند منگنز ، مس و فولات است. این تنها منبع بروملین است ، ترکیبی که با بهبود هضم و اثرات ضد التهابی مرتبط است.

کریستال های ارگانیک چغندر قرمز: می توانید از چغندر تازه برای این دستور غذا استفاده کنید ، اما ما ترجیح می دهیم از چند قاشق غذاخوری استفاده کنیم کریستال های ارگانیک چغندر قرمز از Flora Health بجای. کریستال های چغندر فوق العاده راحت از آب چغندر خشک شده که از چغندرهای ارگانیک تازه برداشت شده تهیه می شود ، تهیه می شوند. کریستال ها به طور طبیعی شیرین ، کمی تند هستند ، بدون قند با همان طعم شیرین و خاکی مانند چغندر تازه اضافه شده است. از همه بهتر این است که نیازی به آماده سازی چغندر کثیف یا زنگ های قرمز رنگ ندارید.

چغندر دارای یکی از بالاترین محتوای گیاهی اسید فولیک (ویتامین B9) است و همچنین منبع خوبی از ویتامین C ، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مانند آهن ، پتاسیم ، منیزیم و منگنز است. چغندر از نظر ارزش آن دارای مقدار زیادی نیترات است که به بهبود جریان خون کمک می کند ، که به نوبه خود باعث افزایش اکسیژن رسانی و جذب مواد مغذی در سلول ها می شود. نتیجه؟ انرژی بیشتری دارید.

ما دوست داریم کریستال های چغندر راحت باشند ، به علاوه آنها حاوی تمام قسمت های مفید چغندر هستند که با فواید سلامتی مانند فشار خون سالم ، سلامت کبد و عملکرد بهتر ورزشی مرتبط است. به علاوه آنها فوراً در آب حل می شوند و طعم آناناس را رقیق نمی کنند.

کریستال چغندر قرمز ارگانیک فلورا را از اینجا بخرید!

100٪ عسل فلورا مانوکا قابل ردیابی در سوس است

عسل خام مانوکا: قبلاً اشاره کردیم که گرانیتاها به طور سنتی با شربت ساده ای که از شکر سفید تهیه شده است شیرین می شوند. اما در عوض ، ما از عسل مونوکا برای جایگزینی سالم استفاده می کنیم که خوشمزه تر است. عسل مونوکا دارای طعم خاکی عمیق ، کمی گلدار و مینیمالیستی است که کاملاً با سایر مواد موجود در این دستور غذا ترکیب می شود.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که عسل منوکا با توجه به غلظت MGO آن فروخته می شود که می تواند از غلظت های کمتر مانند 30+ تا اعداد بالای 515+ متغیر باشد. بالاترین رتبه با بیشترین غلظت MGO نیز به طرز شگفت آوری گران ترین نیستند. ما از عسل MGO 100+ mānuka استفاده کردیم که برای این دستور غذا مناسب است. غلظت های بالاتر برای کاربردهای درمانی مناسب تر است.

با چنین محصول خاصی ، تعجبی ندارد که تعداد زیادی عسل تقلبی mānuka در بازار وجود دارد. عسل mānuka معتبر دارای درجه گواهینامه UMF ™ (عامل منحصر به فرد Mānuka) در برچسب آن در درجه هایی مانند 5+ ، 10+ و 12+ خواهد بود. این سیستم تأیید دقیق ، شناخته شده بین المللی و شخص ثالث که توسط انجمن منحصر به فرد عسل مونوکا در نیوزلند تأسیس شده است ، هویت ، قدرت و کیفیت عسل منوکا را تضمین می کند. این سیستم درجه بندی علاوه بر اندازه گیری غلظت MGO ، محاسبه می شود لپتوسپرین و دی هیدروکسی استون (DHA) – two ترکیبات مفید منحصر به فرد دیگری در عسل وجود دارد.

به همین دلیل ما به شدت توصیه می کنیم عسل مانوکا از Flora Healthبه دارای مجوز از انجمن عسل Miquenuka Factor Unique ، ™ هر شیشه از Flora Health’s عسل mānuka با استفاده از سیستم درجه بندی Unique Mānuka Factor آزمایش و درجه بندی می شود. این هم هست:

  • منبعی از یک زنبورداری پایدار و متعلق به 100 درصد مائوری که چندین جایزه معتبر کشاورزی و سازگار با محیط زیست را دریافت کرده است. مائوری ها مردم بومی نیوزلند هستند.
  • غیر GMO + غیر پاستوریزه برای حفظ مواد مغذی و آنزیم های گرانبها
  • در چندین درجه UMF 5 5+ ، 10+ ، 12+ ، 15+ و ترکیبی ارائه می شود.
  • قابل ردیابی به هر کندو جایی که منبع آن کد NFC قابل اسکن بر روی هر برچسب بود.

برای تهیه این دستور عسل اصل مانوکا را از اینجا بخرید

آن چنان آسان! طرز تهیه گرانیتا آناناس چغندر

بهترین چیز در مورد گرانیتا این است که نیازی به مهارت خاصی در آشپزخانه ندارید.


پس از آماده شدن تمام مواد اولیه ، کافی است آنها را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید تا یکدست شوند.

سپس مخلوط چغندر-آناناس را در ظرف یا ظرفی کم عمق که می توانید در فریزر بریزید بریزید. ما از یک ظرف شیشه ای استفاده کردیم ، اما یک تابه فلزی به همان خوبی کار می کند و در واقع به یخ زدن سریعتر مخلوط کمک می کند.
یک تابه 9X9 یا چیزی در اندازه مشابه کار را انجام می دهد و هنگامی که درون تابه ریخته می شود باید تقریباً ½ عمق داشته باشد. اندازه های کوچکتر باعث می شود مایع عمیق تر شود و گرانیتا بیشتر طول می کشد تا منجمد شود.

صاف کردن مخلوط چغندر-آناناس از طریق یک الک مشبک می تواند به حذف هرگونه تکه میوه فیبری که پودر نشده است کمک کند. این مرحله اختیاری است و اگر مخلوط کن مناسبی دارید این مسئله نباید زیاد باشد.

هر 40 دقیقه یا بیشتر ، ظرف گرانیتا را بیرون بیاورید و مخلوط را با چنگال خراش دهید. این مرحله را حدود 4-5 بار تکرار کنید و گرانیتی بسیار خوشمزه برای شما باقی می ماند. در کل حدود 3-4 ساعت طول خواهد کشید.

گرانیتای تمام شده شما باید چگونه باشد

اگر چیزی شبیه به یخ میوه ای دانه دار دارید که می توانید به راحتی آن را در یک ظرف کوچک بریزید ، گرانیتای شما موفقیت آمیز است! از آنجا که میوه یک محصول طبیعی است که می تواند در شیرینی و بافت متفاوت باشد ، بافت گرانیتا می تواند از دسته ای به دسته دیگر متفاوت باشد.

نحوه سرو گرانیتا

گرانیتا را در یک ظرف کوچک بریزید و با یک تکه تازه آناناس و برگ نعناع تازه تزئین کنید. تزئین با کمی پوست مرکبات ، مانند آهک یا پرتقال ، می تواند یک لایه طعم تازه دیگر به آن اضافه کند.


دریافت دستور العمل!

گرانیتا آناناس چغندر با عسل مونوکا

این دسر یخ زده شیرین ، ترش و حاوی مواد مغذی که از آناناس شیرین ، کریستال چغندر قرمز ارگانیک ، آب لیمو تازه و عسل مانوکا تهیه شده است ، به طرز باورنکردنی آسان تهیه می شود و بسیار خوشمزه است.

زمان آمادگی 10 دقیقه

زمان سرما 4 ساعت

عناصر

  • 1 آناناس رسیده پوست کنده ، پوست کنده و خرد شده (چند تکه را برای تزئین کنار بگذارید)
  • 2 قاشق غذاخوری کریستال چغندر قرمز ارگانیک فلورا
  • 2 قاشق غذاخوری Flora Mānuka عسل
  • فنجان آب لیمو تازه
  • قاشق چایخوری نمک دریا
  • چاشنی زدن
  • پوست مرکبات لیمو ، پرتقال یا آهک
  • برگ نعناع

دستورالعمل ها

  • آناناس ، کریستال چغندر ، آب لیمو ، عسل مانوکا و نمک را در مخلوط کن یا غذاساز قرار دهید. به مدت 1.5 تا 2 دقیقه عمل کنید. باید ضخامت یک اسموتی باشد.

  • یک الک یا صافی ریز روی تابه یا ظرف پخت خود قرار دهید

  • هنگامی که بسیار صاف به نظر می رسد ، داخل یک ظرف پخت کم عمق یا تابه فلزی با اندازه تابه 9×9 یا بزرگتر بریزید تا گرانیتا سریعتر یخ بزند.

  • ظرف را در فریزر قرار دهید.

  • پس از یک ساعت ، مخلوط را هم بزنید ، سپس با چنگال خود ، کریستال هایی را که در اطراف لبه شکل گرفته شروع به خراشیده و خرد کنید. هر 30-40 دقیقه به مدت 3-4 ساعت یا تا زمانی که کاملاً خنک شود تکرار کنید.

  • آن را با تزئین نعناع و پوست مرکبات سرو کنید.

  • گرانیتا حدود یک هفته در فریزر نگهداری می شود.