داشتن خانه هوشمند و هرچیزی که باید از هوشمندسازی بدانید

کچ کاری به روش سنتی آن که شامل یک اندود کچ و خاک ضخیم و یک لایه اندود سفید کاری باشد خیر اما می توان از پنل های کچی یا همان کناف استفاده کرده و سپس روی آن را رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری نمود. هوشمند سازی سیستم سرمایش و گرمایش با توجه به تنوع این سیستم ها به روش های مختلفی اجرا می شود. پس بنابراین با توجه به وجود انواع مختلف سیستم های سرمایش و گرمایش موجود در بازار که در پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرند ، اجرای هوشمند سازی سیستم سرمایش و گرمایش نیز به روش های مختلف انجام می شود. همانطور که می دانیم در این سیستم گرمایشی یک منبع گرمایشی مثل پکیج یا موتورخانه آب گرم را به داخل منزل رسانده و با چرخش در رادیاتورها در هر یک از فضا های خانه بصورت همرفتی فضای مورد نظر گرم می شود. چه عواملی در محاسبۀ قیمت هوشمند سازی خانه و ساختمان تاثیرگذار است؟

آیا اینترنت اشیا در آینده صنعت ساختمان تاثیرگذار است؟ به طور کلی باید آموزش صفر تا صد هوشمند سازی ساختمان را دیده باشید. تمامی امکانات یاد شده برای هوشمندسازی کولر آبی در تجهیزات خانه هوشمند کوباکو قابل پیاده سازی است. PLCمیتونه در دستیابی به اتوماسیون کامل کمک کنه ، به عنوان مثال سیستم تهویه مطبوع را میشه قبل از رسیدن صاحبخانه به خانه به ویژه در تابستان روشن کرد مدار هوشمند سازی خانه . علاوه بر کنترل ورود و خروج این سامانه ها کمک می کنند تا اطلاعات شما از هرگونه نفوذ و در پیدا کردن در امان باشد. یا همچنین از هر یک از تاچ پنل های داخل منزل میتوانیم فن کویل های کلیه فضا ها را کنترل نماییم. همه ما همیشه با قبضهای سرسامآور آب، برق و گاز روبهرو هستیم اما با زندگی در یک خانه هوشمند میتوانیم از شر این قبضها خلاص شویم. شما با خانه هوشمند می توانید برای وسایل خانه ی خود زمانبندی نیز تعیین کنید، بنابراین یکسری کارها در ساعات خاصی از روز به صورت خودکار انجام خواهند شد. کافی است با ما تماس بگیرید تا مشاورین ما شما را برای داشتن یک زندگی هوشمند راهنمایی نمایند. به عنوان مثال لامپ هوشمند LIFX و TP-LINK از طریق Wi-Fi با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و برخی دیگر می توانند ار طریق بلوتوث به گوشی موبایل هوشمند شما متصل شوند.

بخش دوم ارتباط بی سیم مربوط به ارتباط تجهیزات با هاب مرکزی است. با استفاده از این کلید که به جای کلید سنتی کولر نصب می شود می توانیم بصورت بی سیم از طریق ریموت کنترل و یا با استفاده از ترموستات داخل کلید بر اساس دما یا تایمر موتور کولر را خاموش و روشن کنیم. همچنین بعد از سیم کشی باید برنامه ریزی های متناسب برای استفاده از تجهیزات خانه هوشمند را انجام داد. خانه ی هوشمند خانه ی هوشمند چیست؟ در غیر اینصورت با توجه به نوع عملکرد و پروتکل دستگاه VRF نیاز به مبدل (gateway) خواهیم داشت تا دستگاه را با شبکه هوشمند خود یکپارچه کنیم و دیتا ارسال و دریافت نماییم. پاسخ به این سوال به میزان زیادی به علایق و برنامه ریزی مصرف کننده وابسته است و ما در اینجا سعی می کنیم جنبه های مهمی که باید قبل از انتخاب به آن توجه شوند را بررسی کنیم. شاید مایل نباشید حجم زیادی از اطلاعاتتان را در اختیار گجت ها قرار دهید. لازم به ذکر است حجم آب ورودی به کویل نیز توسط شیر برقی قابل کنترل است.

با استفاده از شیر برقی تدریجی این مسئله مرتفع خواهد شد که البته هزینه نسبتا بالاتری خواهد داشت. این فرایند به یک سنسور دما در هر یک از فضاهای واحد نیاز دارد تا ما دمای موجود آن زون را داشته باشیم. برای کنترل داکت اسپلیت نیاز به یک ریموت فرستنده IR خواهیم داشت تا مقابل دستگاه معمولا روی سقف نصب کنیم. ضمن اینکه در صورت استفاده از هر یک از تاچ پنل های کوباکو دیگر نیازی به نصب ترموستات مجزا داخل آن فضا نخواهیم داشت. در واقع تمام کارهایی که می توان بر روی صفحه تاچ هود با دست انجام داد، قابل اجرا توسط گوشی موبایل هستند. در واقع فرستنده IR نقش همان کنترل را در حالت سنتی ایفا می کند. در واقع با رجوع به تعریف هوشمند سازی ، بناست هر کدام از تجهیزات را یکپارچه با سایر تجهیزات در کنترل بگیریم ، پس منطقا می بایست ببینیم نحوه ی عملکرد آن تجهیز چگونه است سپس بتوانیم آن را کنترل نماییم. چرا که همانطور که می دانیم امواج IR مستقیم حرکت می کنند به همین دلیل برای ارسال دستور به سایر دستگاه ها نیز مثل تلوزیون هم می بایست ریموت کنترل را روبروی آنها قرار بدهیم. به عبارت دیگر سیستم روشنایی هوشمند بهتان اجازه می دهد لامپ ها را در خانه و از طریق یک دستگاه هوشمند کنترل نمایید.